четвртак, 13. април 2017.

Kako hrana utiče na kosti

 

Osteoporoza („porozne kosti“) uzrokuje slabljenje i lomljenje kostiju. Kosti slabe kada ne dobijaju dovoljnu količinu kalcijuma i drugih minerala, ali i kada zanemarimo vežbanje.
 
Jačina kostiju zavisi od njihove veličine i gustine; gustina kostiju zavisi delimično od količine kalcijuma, fosfora i drugih minerala koje kosti sadrže. Kada kosti sadrže manje minerala nego što je normalno, one slabe i postaju lomljive. Drugi faktori, kao što je nivo hormona, takođe utiču na gustinu kostiju. Kod žena u menopauzi, kada padne nivo estrogena, dolazi do smanjenja gustine kostiju, a kod muškaraca, niski nivoi testosterona i estrogena mogu da uzrokuju gubitak koštane mase.

Šta pomaže?
 
* Vitamin D. Ako ne unosite dovoljno vitamina D, svejedno je koliko unosite kalcijuma, jer kosti ne mogu da ga apsorbuju pravilno. Izlaganje suncu je najbolji način da se dobije vitamin D.

* Magnezijum i bor su važni za zdravlje kostiju. Magnezijum je posebno bitan za zadržavanje kalcijuma u kostima. Odlični izvori magnezijuma su banane, suve kajsije, tofu, paradajz  a dobri izvori bora su suvo grožđe, bademi, lešnici, avokado i suve kajsije.

* Kalcijum je, po definiciji, važan sastojak kostiju. Izvori  kalcijuma  su zelenolisno povrće, listovi slačice, maslačka, repe, kelj, brokoli, kupus, bamija (okra).
1 šolja kineskog kupusa (bok čoj) ima 250mg kalcijuma, 1 šolja kelja = 200mg, 1 šolja brokolija = 180mg, 5 suvih smokava= 135mg.

* Kalijum je takođe bitan za kosti. Sadrže ga paradajz , suvo grožđe, krompir, spanać, batat, papaja, pomorandže, banane, suve šljive.

* Vitamin C igra ulogu u gustini kostiju. Najkorisniji izvori su paprike, aronija, pomorandže, grejpfrut, prokelj, papaja, jagode, ananas.

* Vitamin K reguliše raspodelu kalcijuma u telu. Sadrži ga zelenolisno povrće – kelj, blitva, spanać, lišće slačice i repe i prokelj.

A šta odmaže?
 
* Prekomeran unos proteina dovodi do gubitka kalcijuma iz organizma. Meso sadrži i velik procenat fosfora koji ometa apsorpciju kalcijuma. Nekoliko istraživanja je pokazalo da vegetarijanci imaju manji gubitak koštane mase od nevegetarijanaca.

* Prekomeran unos soli takođe dovodi do gubitka kalcijuma.

* Oksalati, fitati i kofein ometaju apsorpciju kalcijuma. Alkohol smanjuje zalihe kalcijuma u organizmu.
 
VAŽNO
 
Redovno vežbanje je isto toliko važan faktor kao i ishrana za prevenciju, ali i tretman osteoporoze. Aerobik, brzo hodanje, džoging, vežbe sa tegovima se posebno preporučuju. Istraživanja pokazuju da vežbanje pomaže u povećanju gustine kostiju čak i kod osoba u devetoj deceniji.

Izvor /tinkturedrsulca.com/

петак, 07. април 2017.

Retro Saturn od 6.aprila - 25 avgusta 2017.

 

Svakako da ce naredni period biti veoma znacajn za svakoga od nas...Aktiviraju se karmicki odnosi...Vraca nas na staro, u proslost, ispitujuci detalje i ono sto je moglo i trebalo a nije se desilo.
Postoje stvari, odnosi i ljudi sa kojima niste zaokruzili pricu.
Sa kojima niste doziveli sve što ste trebali i mogli.
Saturn vas vraca da neke zivotne lekcije ponovo naucite, ili obnovite ili samo da utvrdite gradivo.Preispitace nase unutrasnje blokade i strahove koje imamo.
Problemi koje smo gurali ispod tepiha se ponovo aktiviraju.
Ako vas neke zivotne situacije ili osobe guse,u naredna 4 meseca treba toga da se resite...
Sve ostalo bi bilo na vasu stetu.
Budite spremni na promene...Da li ce vam Saturn biti ucitelj ili mucitelj,odlucite sami....ali ne zaboravite jednu stvar i jedan divni citat..."od sudbine mozes bezati,ona te nece juriti,ali ce te sacekati".....


Astrolog Mira Markovic

субота, 04. март 2017.

8 stvari zbog kojih starimo brže


Younger and older woman with hourglass

Proverite da li se neke od stvari nabrojanih u ovom članku odnose na vas i korigujte se ako je potrebno, da biste postigli da se osećate i izgledate energičnije i mlađe.

Nedovoljno sna.

Verovatno ste već čuli da manjak sna nije dobar za zdravlje. Ne samo da će vam zbog manjka sna koža izgledati starije, već, ukoliko ne spavate dovoljno, raste nivo stresa, potreba za šećerom (zbog manjka energije) i šanse da dođe do metaboličkih promena koje vode razvoju dijabetesa tip 2. Nastojte da spavate bar 7 -8 sati svake noći,leći što ranije najkasnije oko 22h.

Konzumacija rafinisanog šećera.

Rafinisani šećer sadrže slatkiši i zašećereni napici. Interesantno istraživanje objavljeno 2013, u kojem su posmatrači procenjivali starost 600 učesnika eksperimenta, muškaraca i žena, utvrdilo je da je kod osoba koje su posmatrači procenili kao starije nego što jesu, i nivo šećera u krvi bio viši! Dakle, da biste duže izgledali i ostali mlađi, ako vam se jede nešto slatko, umestoviše nego štetnih  slatkiša ili „kole“ pojedite jabuku!

Stalni stres.

Ako stalno razmišljate o rokovima na poslu, kućnim obavezama i slično, vreme je da udahnete duboko i stanete na loptu. Određene hemikalije koje se luče u telu kada ste u stresu i strepite, mogu učiniti da izgledate i 10 godina starije nego što jeste. Pored toga, određena istraživanja utvrdila su da stres povećava rizik od srčanih oboljenja, dijabetesa, Parkinsonove bolesti i raka. Ako je stres vaš problem, obično se preporučuju dve jednostavne i efikasne stvari koje mogu da ga ublaže. Prva je fizičko vežbanje. Uvedite redovnu fizičku aktivnost svakog dana. A čak i u pauzama na poslu možete da uradite nekoliko lakših vežbi ili prošetate. Druga je duhovna mirnoća. Duboko udahnite i razmišljajte pozitivno. Smirite se i pokušajte da oslušnete „sami sebe“. Slušajte neku duhovnu i opušatjuću muziku.Čitajte adekvatnu ispunjavajuću duhovnu literaturu. Potražite sreću i smisao života u malim stvarima u vama samima,sve vam je tu na dohvat ruke,a čini se tako daleko i neostvarivo….

Stroge dijete.

Ako preterujete sa dijetama nastojeći da učinite da vaše telo izgleda onako kako vi zamišljate da bi trebalo da izgleda, nije garantovano da ćete uspeti da skinete kilograme, ali je garantovano da ćete postići da brzo počnete da izgledate starije. Jedino trajno rešenje i za kilograme i za mladalački izgled je konstantna uravnotežena, pravilna biljna ishrana.

Prečesto pranje ruku, lica i tela.

Higijena  je dobra stvar, ali preterano pranje čini da koža mnogo brže ostari. Zvuči paradoksalno, ali od čestog pranja koža dehidrira! Kokosovo ulje je veoma zdrava prirodna masnoća koja može pomoći da vam se koža oporavi ukoliko je previše isušena ili iritirana usled prečestog pranja ili hemijskih sredstava za ličnu higijenu.

Obavljanje više stvari istovremeno.

Svi mi imamo na dnevnom redu dosta stvari: posao, društveni život, porodica, kućne obaveze. Zbog mnoštva obaveza koje imamo često nam izgleda da ćemo bolje funkcionisati ako radimo više stvari istovremeno. Ali ako to pokušavamo, ne samo da nećemo uraditi više, nego ćemo samo povećati stres kojem se izlažemo, a najverovatnije se osećati i izgledati umorno. Naime, kad pokušamo da radimo više od jedne stvari u isto vreme, mozak po pravilu reaguje lučeći hormone stresa. I tako, umesto da postignemo više, samo stvaramo nepotrebnu paniku. Dakle, bolje je raditi jednu po jednu stvar. Usporite, udahnite duboko, i koncentrišite se na prvi sledeći zadatak, ostavljajući po strani sve ostalo.

Previše sedenja.

U današnje vreme, većina ljudi to radi: sede na poslu, kolima se dovezu kući, jedu, pa sednu i gledaju tv. Jedno skorašnje proučavanje je pokazalo da je kod starijih žena koje provedu više od 10 sati dnevno sedeći biološka starost ćelija bila za 8 godina veća nego kod fizički aktivnijih žena. Dakle, ako hoćete da izgledate i osećate se mlađe, krećite se i vežbajte više.

Premalo ili previše vežbanja.

Svi znamo da je dobro vežbati. Neki ljudi to izbegavaju, ali su neki i previše revnosni. Ni jedno ni drugo nije dobro za zdravlje.Ako vežbate nedovoljno, to doprinosi povećanom nivou stresa i nagomilavanju kilograma. Ali, ako vežbate previše, izazvaćete upalnu reakciju u telu koja utiče na imuni sistem i san i doprinosi bržem starenju. Nakon jačeg treninga, organizmu je potrebno vreme da se na ispravan način isceli i odmori. Dakle, kao što vam treba vikend da se odmorite od rada, tako vam trebaju i dani kada ćete preskočiti trening, kako bi se telo oporavilo.

петак, 24. фебруар 2017.

DIJETA S MEDOM

Trajanje dijete 3-5 dana
kapi_meda
Ova dijeta je najdelotvornija  ako se sprovodi od 3 do 5 dana, posle čega se postepeno uvode i ostale kuvane namirnice.
Dijeta s medom spada u grupu monodijeta (traju nekoliko dana i pripremaju organizam na drugačiji način ishrane, istovremeno omogućavaju i „skidanje” 2-3 kilograma) koje se sprovode radi čišćenja organizma od toksina, odmora želuca, posticanja metabolizma kao i  odstranjivanja suvišne vode iz tela.

kapi_medaBazira se pretežno na mlečnim proizvodima i voću, jednostavnim namirnicama koje se lako razgrađuju i vare. Budući da sadrži visok postotak vode i kalijuma pogoduje tonificiranju i ubrzavanju metabolizma.
Med u kombinaciji s mlečnim proizvodima i voćem deluje laksativno, a ujedno daje energiju koja je uveliko neophodna organizmu. Najdelotvornija je ako se sprovodi od 3 do 5 dana, kada se postepeno uvode i ostale kuvane namirnice.

Ujutro popiti energetski napitak za po
dsticanje metabolizma:
sveže isceđen sok pomorandže, kašika jabukovog sirćeta i kašika meda ili 200 grama jagoda, 100 grama banana, 1 jogurt i kašika meda pomešani u sokovniku.

Ručakvoćna salata začinjena medom ili kakao pena
 (od 200 grama kravljeg sira, 100 grama jogurta, kašike kakao praha i kašike meda).

Užina: 
napitak od sveže isceđenog soka jedne pomorandže, čaše jogurta, malo cimeta i kašike meda.

Večera: 200 grama kravljeg sira, 100 grama jogurta, kašika suvih kajsija i kašika meda ili pire od 2 banane i kašika meda.

Pre spavanja: med i mleko

Pozitivni učinci
 ove dijete:
* organizmu pružate uravnotežen unos belančevina, ugljenih
 hidrata i masti;
* po
dstičete proizvodnju serotonina - hormona sreće;
* izbacujete suvišnu vodu iz organizma;
* gubite suvišne kilograme, a ne mišićnu masu;
* ubrzavate metabolizam;
* dobijate blistav ten.

''Politika'', 08.02.2007.