субота, 04. март 2017.

8 stvari zbog kojih starimo brže


Younger and older woman with hourglass

Proverite da li se neke od stvari nabrojanih u ovom članku odnose na vas i korigujte se ako je potrebno, da biste postigli da se osećate i izgledate energičnije i mlađe.

Nedovoljno sna.

Verovatno ste već čuli da manjak sna nije dobar za zdravlje. Ne samo da će vam zbog manjka sna koža izgledati starije, već, ukoliko ne spavate dovoljno, raste nivo stresa, potreba za šećerom (zbog manjka energije) i šanse da dođe do metaboličkih promena koje vode razvoju dijabetesa tip 2. Nastojte da spavate bar 7 -8 sati svake noći,leći što ranije najkasnije oko 22h.

Konzumacija rafinisanog šećera.

Rafinisani šećer sadrže slatkiši i zašećereni napici. Interesantno istraživanje objavljeno 2013, u kojem su posmatrači procenjivali starost 600 učesnika eksperimenta, muškaraca i žena, utvrdilo je da je kod osoba koje su posmatrači procenili kao starije nego što jesu, i nivo šećera u krvi bio viši! Dakle, da biste duže izgledali i ostali mlađi, ako vam se jede nešto slatko, umestoviše nego štetnih  slatkiša ili „kole“ pojedite jabuku!

Stalni stres.

Ako stalno razmišljate o rokovima na poslu, kućnim obavezama i slično, vreme je da udahnete duboko i stanete na loptu. Određene hemikalije koje se luče u telu kada ste u stresu i strepite, mogu učiniti da izgledate i 10 godina starije nego što jeste. Pored toga, određena istraživanja utvrdila su da stres povećava rizik od srčanih oboljenja, dijabetesa, Parkinsonove bolesti i raka. Ako je stres vaš problem, obično se preporučuju dve jednostavne i efikasne stvari koje mogu da ga ublaže. Prva je fizičko vežbanje. Uvedite redovnu fizičku aktivnost svakog dana. A čak i u pauzama na poslu možete da uradite nekoliko lakših vežbi ili prošetate. Druga je duhovna mirnoća. Duboko udahnite i razmišljajte pozitivno. Smirite se i pokušajte da oslušnete „sami sebe“. Slušajte neku duhovnu i opušatjuću muziku.Čitajte adekvatnu ispunjavajuću duhovnu literaturu. Potražite sreću i smisao života u malim stvarima u vama samima,sve vam je tu na dohvat ruke,a čini se tako daleko i neostvarivo….

Stroge dijete.

Ako preterujete sa dijetama nastojeći da učinite da vaše telo izgleda onako kako vi zamišljate da bi trebalo da izgleda, nije garantovano da ćete uspeti da skinete kilograme, ali je garantovano da ćete postići da brzo počnete da izgledate starije. Jedino trajno rešenje i za kilograme i za mladalački izgled je konstantna uravnotežena, pravilna biljna ishrana.

Prečesto pranje ruku, lica i tela.

Higijena  je dobra stvar, ali preterano pranje čini da koža mnogo brže ostari. Zvuči paradoksalno, ali od čestog pranja koža dehidrira! Kokosovo ulje je veoma zdrava prirodna masnoća koja može pomoći da vam se koža oporavi ukoliko je previše isušena ili iritirana usled prečestog pranja ili hemijskih sredstava za ličnu higijenu.

Obavljanje više stvari istovremeno.

Svi mi imamo na dnevnom redu dosta stvari: posao, društveni život, porodica, kućne obaveze. Zbog mnoštva obaveza koje imamo često nam izgleda da ćemo bolje funkcionisati ako radimo više stvari istovremeno. Ali ako to pokušavamo, ne samo da nećemo uraditi više, nego ćemo samo povećati stres kojem se izlažemo, a najverovatnije se osećati i izgledati umorno. Naime, kad pokušamo da radimo više od jedne stvari u isto vreme, mozak po pravilu reaguje lučeći hormone stresa. I tako, umesto da postignemo više, samo stvaramo nepotrebnu paniku. Dakle, bolje je raditi jednu po jednu stvar. Usporite, udahnite duboko, i koncentrišite se na prvi sledeći zadatak, ostavljajući po strani sve ostalo.

Previše sedenja.

U današnje vreme, većina ljudi to radi: sede na poslu, kolima se dovezu kući, jedu, pa sednu i gledaju tv. Jedno skorašnje proučavanje je pokazalo da je kod starijih žena koje provedu više od 10 sati dnevno sedeći biološka starost ćelija bila za 8 godina veća nego kod fizički aktivnijih žena. Dakle, ako hoćete da izgledate i osećate se mlađe, krećite se i vežbajte više.

Premalo ili previše vežbanja.

Svi znamo da je dobro vežbati. Neki ljudi to izbegavaju, ali su neki i previše revnosni. Ni jedno ni drugo nije dobro za zdravlje.Ako vežbate nedovoljno, to doprinosi povećanom nivou stresa i nagomilavanju kilograma. Ali, ako vežbate previše, izazvaćete upalnu reakciju u telu koja utiče na imuni sistem i san i doprinosi bržem starenju. Nakon jačeg treninga, organizmu je potrebno vreme da se na ispravan način isceli i odmori. Dakle, kao što vam treba vikend da se odmorite od rada, tako vam trebaju i dani kada ćete preskočiti trening, kako bi se telo oporavilo.

петак, 24. фебруар 2017.

DIJETA S MEDOM

Trajanje dijete 3-5 dana
kapi_meda
Ova dijeta je najdelotvornija  ako se sprovodi od 3 do 5 dana, posle čega se postepeno uvode i ostale kuvane namirnice.
Dijeta s medom spada u grupu monodijeta (traju nekoliko dana i pripremaju organizam na drugačiji način ishrane, istovremeno omogućavaju i „skidanje” 2-3 kilograma) koje se sprovode radi čišćenja organizma od toksina, odmora želuca, posticanja metabolizma kao i  odstranjivanja suvišne vode iz tela.

kapi_medaBazira se pretežno na mlečnim proizvodima i voću, jednostavnim namirnicama koje se lako razgrađuju i vare. Budući da sadrži visok postotak vode i kalijuma pogoduje tonificiranju i ubrzavanju metabolizma.
Med u kombinaciji s mlečnim proizvodima i voćem deluje laksativno, a ujedno daje energiju koja je uveliko neophodna organizmu. Najdelotvornija je ako se sprovodi od 3 do 5 dana, kada se postepeno uvode i ostale kuvane namirnice.

Ujutro popiti energetski napitak za po
dsticanje metabolizma:
sveže isceđen sok pomorandže, kašika jabukovog sirćeta i kašika meda ili 200 grama jagoda, 100 grama banana, 1 jogurt i kašika meda pomešani u sokovniku.

Ručakvoćna salata začinjena medom ili kakao pena
 (od 200 grama kravljeg sira, 100 grama jogurta, kašike kakao praha i kašike meda).

Užina: 
napitak od sveže isceđenog soka jedne pomorandže, čaše jogurta, malo cimeta i kašike meda.

Večera: 200 grama kravljeg sira, 100 grama jogurta, kašika suvih kajsija i kašika meda ili pire od 2 banane i kašika meda.

Pre spavanja: med i mleko

Pozitivni učinci
 ove dijete:
* organizmu pružate uravnotežen unos belančevina, ugljenih
 hidrata i masti;
* po
dstičete proizvodnju serotonina - hormona sreće;
* izbacujete suvišnu vodu iz organizma;
* gubite suvišne kilograme, a ne mišićnu masu;
* ubrzavate metabolizam;
* dobijate blistav ten.

''Politika'', 08.02.2007.

недеља, 19. фебруар 2017.

10 netačnih mitova o šminkanju u koje naše žene i dalje slepo veruju

Ukoliko ste u periodu srednjih godina, mnogi će vam davati savete za šminkanje koji su uglavnom netačni. Pogledajte kojih su to 10 mitova u koje slepo verujemo, a koji su potpuno pogrešni!

1. Mit: Mat šminka će učiniti da izgledate mlađe 

 

Mit: Mat šminka će učiniti da izgledate mlađe
Foto: pinterest.com
 
Činjenica: Možda ste čuli da će mat koža učiniti da izgledate mlađe, ali, zar mlada koža ne bi trebalo da sija? Zašto biste onda želeli mat kožu? Dok je mat odlična podloga za masnu kožu, žene koje imaju iskustva koriste podlogu kakvu žele kako bi se osećale mlađe.

2. Mit: Svetlucava senka ističe bore

Mit: Svetlucava senka ističe bore
Foto: pinterest.com
 
Činjenica: Svetlucava senka zapravo odvlači pažnju od bora i nesavršenosti jer zapravo ističe vaše oči. Svetlost se prelama na sjajnoj senci i njena tekstura zapravo prikriva bore na kapcima.

3. Mit: Trebalo bi da napuderišete celo lice

Mit: Trebalo bi da napuderišete celo lice
Foto: pinterest.com
 
Činjenica: Puderisanje celog lica i nanošenje pudera u nekoliko slojeva učiniće da vaše lice izgleda veštački. Kako vaša koža ne bi izgledala masno, puder nanesite ispod očiju i na čelo kako biste zadržali prirodni sjaj.

4. Mit: Smouki ajs odgovara samo devojkama u 20-im godinama

Mit: Smouki ajs odgovara samo devojkama u 20-im godinama
Foto: pinterest.com
 
Činjenica: Jaka boja na kapcima će istaći vaše oči i delovaćete samouvereno. Čak i Džejn Fonda nosi smouki ajs iako ima 77 godina i izgleda prelepo! Dakle, ukoliko vam se smouki ajs dopada, samo napred!

5. Mit: Rumenilo nanesite na jagodične kosti, kako biste ih istakli

Mit: Rumenilo nanesite na jagodične kosti, kako biste ih istakli
Foto: pinterest.com
 
Činjenica: Sve zavisi od toga kako nanesete rumenilo. Ukoliko ga nanesete pod pogrešnim uglom, vaše lice može delovati upalo, što znači da ćete izgledati starije. Rumenilo nanesite na vrhove jagodičnih kostiju kako biste podigli svoje lice i akcenat stavili na oči.

6. Mit: Ne bi trebalo kupovati podlogu koja je tamnija od vaše boje kože

Mit: Ne bi trebalo kupovati podlogu koja je tamnija od vaše boje kože
Foto: mediaresources.idiva.com
 
Činjenica: Mnogim ženama je zapravo potrebna podloga koja je za nijansu tamnija od njihove boje kože. Vremenom koža može delovati isprano i previše bledo, što znači da je veoma loše imati podlogu koja se slaže sa vašom bojom kože. Tamnija nijansa podloge takođe može prikriti tragove stresa i nedovoljnog spavanja. 
 
7. Mit: Olovka za usne će učiniti da delujete starije
Mit: Olovka za usne će učiniti da delujete starije
Foto: pinterest.com
 
Činjenica: Ukoliko koristite olovku prirodne nijanse, vaše usne će izgledati izdefinisanije, mlađe i punije. Olovku za usne morate odabrati u skladu sa karminom koji koristite ili u skladu sa vašom prirodnom bojom usana kako bi one izgledale savršeno.

8. Mit: Tonirana krema uvek će učiniti da vaša koža izgleda mlađe

Mit: Tonirana krema uvek će učiniti da vaša koža izgleda mlađe
Foto: zumi.md
 
Činjenica: Tonirana krema je odlična za žene koje imaju čist ten i tada će delovati mlađe, što ne znači da će svaka žena tako izgledati. Starije žene možda imaju pege, crvenilo i u tom slučaju je prvenstveno potrebno naneti podlogu, pa tek onda ovlaživač. Podlogu nanesite blagim potezima, a ukoliko postoje mrlje na koži pritisnite četkicu kako bi vaša koža što bolje upila podlogu.

9. Mit: Svetlo rumenilo ne izgleda prirodno

Mit: Svetlo rumenilo ne izgleda prirodno
 
 
Činjenica: Korišćenje svetlog rumenila umestro neutralnog vašoj koži će dati mladalački izgled i bogat ten. Trik je u nanošenju, kako ne biste izgledali kao klovn, laganim pokretima prelazite četkicom preko rumenila, a zatim ga blagim pokretima nanosite na obraze.

 

10. Mit: Vodootporna maskara će iskidati vaše trepavice

Mit: Vodootporna maskara će iskidati vaše trepavice
Foto: stilonerileri.com
 
Činjenica: Bilo koja maskara može iskidati vaše trepavice ukoliko ne skidate šminku pravilno. Kako biste pravilno skinuli šminku uljem nežno prelazite preko trepavica kako bi se maskara opustila. Takođe, vodootporna maskara je od suštinskog značaja ukoliko želite da vaše trepavice budu uvijene duži vremenski period. 
 

уторак, 17. јануар 2017.

Uživajte u šejkovima od banane (12 recepata)

المووز

Banane su takodje jedan od najpopularnijih plodova u svetu. One se gaje u 107 zemalja širom sveta . Najčešća je Kevendiš banana koja je duguljasta i zakrivljena. Nju svakodnevno možete videti u supermarketima, ali postoje mnoge druge vrste banana koje variraju u veličini, pa čak i u boji .
Bananama ćete napraviti odličnu bazu za zelene šejkove, obezbedićete bogatu i kremastu teksturu.


SejkBanana


Banane su odličan izvor kalijuma i vlakana. Takodje, dobar su izvor vitamina B6, C i antioksidansa. Studije pokazuju da banane mogu da spreče visok krvni pritisak i da smanje rizik od raka bubrega. Banane potpomažu rast korisnih crevnih bakterija. Banane imaju prirodnu dejstvo koje negativno deluju na kiselinu, pa šejk od banana možda može da olakša gorušicu.

Kupujte banane koje su žute . Zelene banane nisu pogodne za izradu šejkova – najbolje su kada počne da se javlja smedja boja.

RECEPTI ŠEJKOVA
1. Jednostavni zeleni banana šejk
Sastojci:
– 2 cele banane
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1/2 šolje vode
2. Banana – orasi šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 2 kašike prirodnog putera od kikirikija
– 1/2 šolje borovnica ili 3-4 jagode
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1/2 šolje vode
– (Opciono) 1 doza prirodnog proteina u prahu
3. Banana – jagoda šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 1 šolja jagoda
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1 mali paradajz
– 1 / 2 – 1 šolje vode
4. Banana – kokos šejk
Sastojci:
-1 banana
– voda i meso od 1 mladog kokosa
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1-2 kriške svežeg ananasa
5. Banana – ananas šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 1 šolja ananasa
– 1-2 stabljike celera
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1/2 šolje vode
6. Banana – papaja šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 1 papaja
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1 mali paradajz
– 1/2 – 1 šolja vode
7. Banana – borovnica šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 1 šolja borovnica
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1 cela šargarepa
– 1/2 šolje vode
8. Banana – jabuka – kruška šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 1 jabuka
– 1 kruška
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)1 stabljika celera
– 1/2 – 1 šolja vode
9. Banana – beri šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 1/2 šolje malina
– 1/2 šolje borovnica
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1/2 šolje vode
10. Šejk od banana i zeleniša
Sastojci:
– 2 velike banane
– 1 šolja mladog spanaća
– 1 šolja kelja
– 1 kašika peršuna
– 1-2 stabljike celera (po ukusu)
– 1/2 – 1 šolja vode
11. Banana – kruška šejk
Sastojci:
– 1 banana
– 1 kruška
– 1/2 šolje malina (ili borovnice/jagode)
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1/4 avokada
– 1/2 – 1 šolja vode
12. Banana – nana šejk
Sastojci:
– 2 cele banane
– 2 šolje mladog spanaća (ili drugog lisnatog bilja po želji)
– 1 kašika nane
– 1/2 šolje vode
Prijatno!

петак, 04. новембар 2016.

Masaža stopala – opustite se i poboljšajte svoje zdravlje

Masaža je izuzetno korisna metoda, poboljšava rad limfni čvorova,odgovornih za detoksikaciju organizma a ujedno masaža poboljšava i cirkulaciju. Neke studije sugeriraju da masaža oslobađa tijelo toksina. Ujedno neka klinička istraživa potvrđuju da masaža stopala može pomoći kod ublažavanja artritisa. masaza stopala zdravlje

Često, masaža stopala može pružiti iste pozitivne učinke kao masaža cijelog tijela. Ova metoda ne zahtijeva neku posebnu opremu i to možete vrlo lako da napravite.

To leži u činjenici da u našim stopalima ima mnogo živčanih završetaka koji se odnose na određena područija u tijelu, tako da masiranje tih tačaka na stopalima zapravo direktno tretiramo problem u tom dijelu tijela.
Iako tradicionalna masaža uključuje ulja, masaža stopala ne zahtijeva nikakve ulja ili losione, jer je koža na stopalima se razlikuje od kože na drugim dijelovima tijela.

Masaža stopala i nogu pruža mnoge zdravstvene prednosti a ovo su neke od njih:

Pomaže kod menstrualnih bolova
Poboljšava funkciju mišića
Smanjuje krvni pritisak
Bolje ćete spavati
Jača zglobove
Djeluje protiv glavobolje

Masaža stopla upute:

Prema mnogim studijama masaža stopala od 5 do 10 minuta pomaže kod nesanica i poboljšava san. Ispod ima video u kojem je objašenjeno kako masirati stopala ako imate problema sa nesanicom.