среда, 31. децембар 2014.

Nasa godina 2015. - ta





Zbog čega nikada ne biste trebali baciti proklijali češnjak

Da li vam se već dogodilo da češnjak proklija prije nego ste ga upotrijebili? To ne znači da ga trebate bacati. Dapače, češnjak koji je pustio klice nakon pet dana ima znatno viši nivo antioksidanasa nego svježi češnjak, zaključak je nove studije objavljene u listu Journal of Agricultural and Food Chemistry.

proklijali-bijeli-luk-620x384

To vam možda zvuči čudno, ali ima više smisla ako se u obzir uzme trenutni trend gdje sve veći broj prehrambenih kompanija i restorana nudi proklijala zrna, orašaste plodove i mahunarke. Taj proces zapravo poboljšava sastav hranjivih tvari. S ovom novom studijom, jasno je da se isto odnosi i na češnjak.
“Biljke su vrlo osjetljive na napad bakterija, virusa i kukaca tokom klijanja”, kaže autor studije dr. Jong-Sand Kim. “To uzrokuje da proizvode hemikalije pod nazivom fitoaleksini kako bi se odbranile. Većina njih je toksična za mikroorganizme i insekte, ali korisna za ljudsko zdravlje.”
Proklijali ili ne, češnjak je uvijek dobar izbor. U obje varijante ima zdrave spojeve koji sadrže sumpor, poput alicina, za kojega studije pokazuju da usporavaju aterosklerozu, snižavaju krvni pritisak i smanjuju rizik od nekih vrsta raka.
Izvor: net.hr

JUTARNJI ELIKSIR: topla voda s limunom i kurkumom!

Dok sam odrastao, kad god bih bio prehlađen, majka mi je spravljala mlijeko s kurkumom. Blaga toplina kurkume je grijala moje grlo i jačala moje tijelo.

4566541

Često bih poželio da ovaj eliksir mogu piti tijekom cijele zime. Kako su zdrastvene blagodati kurkume već dobro poznate zapadnom svijetu, pitao sam se zašto ne pijem kurkumu svaki dan? – piše Tejal Patel.
Budući da sam vegan, više ne preferiram opciju s mlijekom, ali kurkuma u toploj vodi je jednako tako djelotvorna i postala je glavna stavka moje jutarnje rutine.
Niste upoznati s djelotvornim učincima kurkume? Dopustite mi da vas podsjetim. Kurkuma je narančasto-žuti začin iz Indije, dio obitelji đumbira. U Ayurvedi, kurkuma je poznata kao snažan antioksidans koji se bori s kancerogenim slobodnim radikalima, a također je antiseptik i ima prirodni protuupalni učinak.
Kurkuma je neizbježna u indijskoj kuhinji, ali ako ne jedete indijsku hranu svaki dan, kako uvrstiti ovaj prekrasan začin u svoju prehranu? Jednostavno! Začinite svoju toplu vodu s limunom. Za dodatnu nit vrline dodajte prstohvat cimeta koji ima protuupalna svojstva i može stabilizirati razinu šećera u krvi (što znači da ćete jesti manje i osjećati se duže zadovoljnim).
Sastojci

– 1 šalica tople (ne vruće) vode; a možete koristiti i šalicu toplog mlijeka po izboru (bademovi, sojino ili kravlje)
– ¼ čajne žličice kurkume
– Sok od pola limuna
– Prstihvat cimeta (proizvoljno)
– 1/8 čajna žličica meda ili agavinog sirupa
– žličica kokosovog ulja
Priprema

Nakon što zagrijete vodu, dodajte kurkumu, limunov sok i med, žličicu kokosovog ulja i dobro promiješajte. Kurkuma će se smjestiti dnu šalice, tako da i dalje nastavite miješati vodu dok pijete, i tako ćete iskoristiti sve prednosti kurkume. Pobrinite se da vodu popijete dok je još topla.
Dodavanje kurkuma u svoju toplu vodu je jeftino, blagog okusa, a djelotvorno djeluje na svaki sustav u tijelu. Dodavanje ovog moćnog začina vašoj prehrani je jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za svoje dugoročno zdravlje.
Izvor: atma

Supa od bijelog luka koja je 100 puta efikasnija od antibiotika!

Supa od bijelog luka napravljena sa 50-tak čehnova, crvenim lukom i majčinom dušicom može da pobijedi većinu virusa gripa, prehlade, pa čak i novog zimskog virusa norovirusa.

supa-od-belog-luka-tanjir

Antibiotici i drugi lijekovi nas, čini se sve češće, izdaju i ljudi se okreću ponovo prirodi, jer su virusi i bakterije iz dana u dan otporniji i jači.

Početkom ove godine veliku zabrinutost je izazvao norovirus, zimski virus koji izaziva povrćanje. Poznat je kao Sydney 2012 i nema neke gore simptome od drugih, ali može da izazove teže povraćanje, dijareju i nekad temperaturu, glavobolju i grčeve u želucu.
Zanimljivo kod bijelog luka je to što mutiranje, promjene i novi virusi kod njega ne igraju ulogu, on se uspješno bori sa svim “pridošlicama”. I to je većinom zahvaljujući hemikaliji alicin. Istraživanje Vašington univerziteta je pokazalo da je bijeli luk i do 100 puta efektniji od dva najpopularnija antibiotika u borbi protiv bolesti, koje izaziva bakterija, koja je najčešće odgovorna za bolesti koje se prenose hranom.
Kada izgnječite čehno bijelog luka oslobađa se alicin, koji dokazano pomaže da snizite holesterol i krvni pritisak, ali i sprečava zakrčenja krvnih sudova. Alicin i drugi sastojci u bijelom luku ubijaju mnoge štetne organizme poput virusa i bakterija koji izazivau prehlade, grip, uhobolju, … A bez da nanose štetu organizmu.
Zato su ljudi koji ga seckaju i gnječe, miješaju sa maslinovim uljem i mažu po hljebu gotovo uvijek bez oboljenja.
Naravno, velika istraživanja nikada nisu sprovedena da se tačno utvrdi djelovanje i pojača i usmjeri snaga bijelog luka, jer to nije u interesu velikim farmaceutskim kompanijama.

supa-od-belog-luka

Ako vjerujete bijelom luku onda napravite ovu magičnu supu. Pored glavne, sa 50 čehnova, donosimo još jedan recept.

– 50-tak čehnova bijelog luka (oko 5 glavica), očišćenih i oguljenih
– 2 kašike putera
– 2 kašike maslinovog ulja
– 2 veća crvena luka, nasjeckana
– 1 kašika nasjeckane svježe majčine dušice
– 6 šolja (od 250 ml) pileće bistre supice (bujona)
– 1 buketić svježeg začinskog bilja – prešun, majčina dušica, lovorov list (možete upotrebiti i sušene začine)
– 3 šolje starog hljeba narezanog u kockice
– 1 šolja masnije pavlake
Zagrijejte rernu na 180C. Odsjecite vrhove (1/3) glavica bijelog luka. Tako pripremljen bijeli luk pospite maslinovim uljem i umotajte u aluminijumsku foliju. Pecite u rerni u tepsiji 90 minuta. Ostavite da se ohlade.
Za to vrijeme zagrijejte 2 kašike maslinovog ulja i puter u šerpi na srednjoj temperaturi. Udinstajte crveni luk (mješajte često). Dinstajte 10-tak minuta.
Istisnite pečeni ohlađeni bijeli luk iz omota i ubacite ga u udinstani crveni luk. Izmješajte, dodajte nasjeckanu majčinu dušicu, bujon i ubacite buketić svježeg začinskog bilja (ili koristite manje sušenog).
Smanjite temperaturu, dodajte komadiće hljeba i ostavite da krčka 5 minuta dok hljeb ne omekani.
Izvadite buketić začinskih biljaka, pa dobijenu supicu miksajte u blenderu dok ne dobijete polu-kremstu smesu. Vratite u šerpu, pa uspite običnu pavlaku ili pavlaku za kuvanje, pa posolite i pobiberite po želji.
Još jedna zdrava supa

– 1 crveni luk
– 1 zelena čili paprika
– 4 čena bijelog luka
– 5 cm dug komadć đumbira
– 2 batata (slatka krompira) srednje veličine
– 500 gr šitake gljiva
– Goji bobice (nije obavezno)
– Temeljac (bujon) od povrća
Iseckajte luk, čili papriku, bijeli luk i očišćeni đumbir. Ubacite u šerpu sa maslinovim uljem i dodajte malo soli. Dinastajte dok luk ne omekani. Ubacite i nasjeckani batat i šitake gljive (i goji bobice ako koristite). Dobro izmješajte, pa uspite povrtnog bujona onoliko koliko je potrebno da pokrijete sastojke. Ostavite da krčka dok krompir ne omekani.
Nakon toga sve izmiksajte u blenderu i služite toplo.

среда, 24. децембар 2014.

NOGE MONIKE BRANT


Written by Pedja Petrovic


Dok je odrastala u San Antoniju,Monika Brant je trenirala konje I jahala ih na takmicenjima tako da izgleda sasvim prikladno da je na svom poslednjem nastupu  na 2003 Arnold International Figure takmicenju jahala tu zivotinju.Drugo mesto je oznacilo njen ocekivani povratak  s obzirom da se nije takmicila od 1999.godine.
            „On je stari momak sa puno energije i kada pocnemo skakati zaista se zagreje i uzbudi.“ Kaze Monika za Calgaryja,njenog konja na kom je jahala.
            „Broj otkucaja srca lako skoci na 170 i svima koji su ikada jahali jasno je da je to zaista neverovatan trening.“
            Prvo zapazanje:Calgary je zaista srecan konj..Kao drugo,pitanje:Mozete li zaista jahanjem na konju izgraditi svoje telo?
            „Yamislite kako nogama obuhvatate loptu,ali ne smete da se drzite-konja treba iskljucivo da usmeravate nogama.Ne znam kako drugacije da to objasnim ali moje noge su zaista bolne nakon takvog iskustva.“
            Jahanje je stvarno dobar trening za noge ali Monika ceni i psiholosku stranu .“Obozavam konje i povezana sam sa njima tako da sam na mentalnom nivou blagoslovljena jer mogu da jasem.Osecaj je prelep,nesto sto mi omogucuje da zadrzim zdrav razum.“
SPLIT RUTINA
Dan                          Deo tela
1                                                              grudni kos,ramena,trcanje
2                                                              Abdomen,jahanje
3                                                              Ledja
4                                                              Jahanje
5                                                              Noge
6                                                              Ruke,jahanje
7                                                              Listovi,abdomen,kardio vezbe
            Na isti nacin reaguje na pakovanje i raspakivanje torbi jer je to toliko puno puta u poslednjih 8 godina uradila.Kada ste najpopularnija zena u fitnesu,a Monika taj status i bez takmicenja uspeva da zadrzi,onda su putovanja deo posla.Zapravo,tokom tri i po godine,koliko je nije bilo na takmicenjima Monika je postala nezaobilazni deo industrije tela.Njene web strane su hram koji se mnogo posecuje,ima mnostvo obozavatelja a takodje ima ugovor sa industrijom suplemenata Universal Nutrition,vec pet godina.Vodi televizijske emisije i cesto je voditeljka razlicitih takmicenja sirom sveta.
CUCANJ SA JEDNORUCNIM TEGOVIMA
            Monika stoji drzeci jednorucne tegove uz telo.Kolena i kukovi su savijeni gotovo neprimetno.Stopala su ravna.Nakon sto neznatno povuce ramena u nazad,isturi grudni kos i stegne donji deo ledja.Zatim udahne,zadrzi dah i spusta kukove kao da ce da sedne.“Ne smem da izvijam ledja.“,kaze.(Ponekad tegove gura prema napred,ali ruke su usmerene na pod,posebno ako imate problem sa donjim delom ledja).
            Kada su bedra paralelna sa podom,Monika stopalima preokrece pokret prema gore.Kukovi dodju napred,ispravi torzo sve dok ne stane uspravno sa tegovima uz telo.Izdisaj dolazi u ulaznom pokretu.
            Resenje problema:Ako dizete pete dok se spustate u cucanj,onda niste dovoljno gipki.Kako biste resili taj problem pocnite sa istezanjem bedara,bicepsa nogu i listova nakon treninga.Obavezno se zagrejte kardio vezbama pre nego sto pocnete da trenirate noge.
            Veci izazov:
*Radite sa tezim tegovima.
*Lagan tempo,posebno kod negativnog dela vezbe
*Spustajte se ispod polozaja u kom su bedra paralelna sa podom,sve do polozaja koji vam vasa gipkost dopusta.
            Ako tome dodate mnogobrojna gostovanja znacete da je na putu 1-3 puta na mesec.“Zaista mi je dosta putovanja,kaze Monica. „Pripreme koje moram da prodjem pre odlaska i zatim sve ono nakon povratka...zaosta mi je naporno.Ali svaki put kada dodjem na odredjeno mesto upoznam prelepe ljude i dobro se provedem.Samo me dolasci i odlasci iscrpljuju.“
LEDJNA EKSTENZIJA
            Stav uz sparavu je takav da su bedra naslonjena na platformu i moze da radi pun opseg pokreta oko kukova.Spusta torzo sa rukama prekrizenim na grudima.Zatim se savija u struku kako bi sa telom oblikovala naopako slovo V.Napravi pauzu,kontrahuj gluteuse,bicepse nogu i donji deo ledja kako bi podigla torzo.Izbegavaj polozaj hiperekstenzije u gornjem polozaju.“Opseg pokreta je mali i usredsredjena sam na savijanje ledja u uzlaznom delu vezbe.“
            Resenje problema:Kada neznatno povijete ledja kao macka dok se spustate,radite spinalnu fleksiju.Tako misici donjeg dela ledja rade vise od gluteusa i bicepsa nogu.To je sasvim uredu ali obratite paznju da se naglasak vezbe premestio na spinalne erektore.
            Veci izazov:
*Drzite plocicu tega na grudima za veci otpor(ali ne i kada radite verziju kod koje radite spinalnu fleksiju).
*Radite verziju za ledjnu ekstenziju na klupi koja  vase telo drzi paralelno sa podom,a ne u dijagonalnom polozaju.Kukovi bi trebali biti na kraju platforme,ali nozni zglobovi su ravni,s obzirom da ste u vodoravnom polozaju.
JEDNONOZNI KICKBACK
            Monika stoji pola metra od stalka za kabel.Hvata se za rucke da bi odrzala ravnotezu.Desna noga je ispruzena a desno stopalo celom duzinom na podu.Leva noga je neznatno savijena i jedino noznim prstima dodiruje pod.Kontrahira gluteuse kako bi savijenu nogu pomerila unazad sto vise moze.U potpunoj ekstenziji steze gluteuse za maksimalnu kontrakciju.
            „Nogu sa kojom radim kickback vracam u pocetni polozaj i pri tome stopalom ne dodirujem pod.“Nakon izvrsenog zeljenog broja ponavljanja,istu seriju radi sa desnom nogom.
            Resenje problema:Ramena i kukovi su uvek u ravni.
            Veci izazov:
*Rucku kabla  pricvrstite za nozni zglob
*Lagan tempo,posebno kod negativnog dela ponavljanja.
CUCANJ SA JEDNORUCNIM TEGOM
            „Stojim uspravno i drzim jednorucni teg sa obe rukeRuke su ispruzene izmedju nogu.Razmak izmedju nogu je siri od sirine ramena a stopala su mi okrenuta u stranu.“ Pogled je uperen napred,ramena povucena unazad,a donji deo ledja neznatno savijen.Polako se,isturivsi kukove unazad,spusta u cucanj.Zaustavlja se pre polozaja u kom su bedra paralelna s podom.Prednost ove vrste cucnja jeste vanjska rotacija nogu koja snaznije ukljucuje gluteuse.Zadnjica joj je napeta.Zatim ispruzi noge,vrati kukove u neutralan polozaj kako bi se uspravila.
            Resenje problema:S obzirom da su oba okrenuta prema spolja u stranu,stopala i kolena moraju biti u ravni tokom cele vezbe.
            Veci izazov:
*Radite sa tezim tegom.
*Lagan tempo,posebno tokom negativnog dela ponavljanja.
TRENING ZA KVADRICEPSE
Vezba                                                                Serije                                   Ponavljanja
Cucanj sa jednorucnim tegovima                     1-4                                        20-50
Cucanj sa jednorucnim tegom                         1-4                                        20-50
Stepovanje sa jednorucnim tegom                   1-4                                       20-50
Jednonozni kickback                                        1-4                                       20-50
Ledjna ekstenzija                                             1-4                                       20-50
*Monika voli da radi velike serije za noge.Radi od 20-50 ponavljanja cucnjai zatim,bez odmora isti broj stepovanja i tako sve dok ne uradi sve vezbe.Odmara se 30-60 sekundi pre nego sto krene na drugu veliku seriju.Cetiri serije su joj najcesce maksimum.

*Neprestano menja tezine.Jahanje i trcanje takodje smatra treninzima nogu.
*Pre vezbi za noge lagano se zagreva.
DTEPOVANJE SA JEDNORUCNIM TEGOVIMA
            Drzeci jednorucne tegove Monika stoji ispred stepera cija je visina nesto niza od kolena.Ledja su joj ispravljena.Levo stopalo stavlja na steper,a desno dize na prste.Levim stopalom se odguruje kako bi podigla telo.Pravi kratku pauzu i vraca se u pocetni polozaj,a levo stopalo je tokom svih ponavljanja na steperu.
            „Desnom nogom dodirujte pod samo da biste odrzali ravnotezu.“Uradite sva ponavljanja jednom nogom i onda se prebacite na drugu.
            Resenje problema:Izbegavajte guranje sa poda jer cete tako nepotrebno izloziti pritisku koleno,a torzo ce se nagnuti napred.
            Veci izazov:
*Radite sa tezim tegovima
*Radite na visem steperu,ali ne toliko visokom da se koleno savija vise od 90 stepeni.
SAVETI
*Radim puno vezbi za noge za vreme jednog treninga:cucnjeve,nozni potisak,stepovanje,nozne curlove,sve.Volim da su mi obe noge snazne.Ako radite unilateralne vezbe i otkrijete da vam je jedna noga jaca od druge,prvo radite na slabijoj nozi.PO slabijoj nozi odredite broj ponavljanja.Ako radite nozni potisak i ako sa levom nogom mozete da napravite 10 ponavljanja a desnom 15 napravite 10 ponavljanja sa obe.
*Kada radite cucnjeve i iskorak usredsredite se na kontrahovanje gluteusa.Ljudi cesto vizualizuju da su to vezbe iskljucivo za noge ali gluteusi nose veci deo tereta.Stezite te misice tokom cele vezbe.
*Zbog gornjeg dela tela i gravitacije,radite noge sa vecim tezinama.Jedan nacin da pojacate intenzitet jeste i da usporite tempo.
*Ja volim da radim razne treninge za noge.Radim sve sto mi padne na pamet.Nikada ne stagniram.
Casopis FITNESS, broj 40

понедељак, 22. децембар 2014.

New Years nails


It is time to think about making your nails for your special New Years Eve . You need ideas and inspirations ? See this 33 ideas bellow and enjoy!

33 Nail Art Design For New Years Evesource33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Evesource33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Evesource33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Evesource33 Nail Art Design For New Years Eve

source33 Nail Art Design For New Years Evesource33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve
33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve 33 Nail Art Design For New Years Eve

33 Nail Art Design For New Years Eve

Chinese New Year nails!

[20130210-IMG_7421%255B7%255D.jpg] 
20130210-IMG_7414
 20130210-IMG_7403

Novogodišnji noktici