петак, 27. фебруар 2015.

Pogledajte kako treba da se hranite ako želite da smršate!

Kako bi ste ispravno sprovodili ishranu za mršavljenje, potrebno je da u svoje obroke uvrstite namirnice koje vašem organizmu neće obezbediti više kalorija nego što svojom dnevnom fizičkom aktivnošću možete da potrošite.
U protivnom, ukoliko unesete više kalorija nego što ih fizičkom aktivnošću sagorite odnosno potrošite, sav taj višak kalorija iz vaše ishrane će se pretvoriti u višak kilograma i masnih naslaga koje će biti vidljive na vama.
Zato, jedite zdravu i niskokaloričnu hranu kakva je voće i povrće. Pritom, u voću i povrću nalazi se pored vitamina i minerala i dovoljna količina prirodne glukoze koja će vašem organizmu zameniti unos veštačkih i industrijskih zaslađivača i šećera, koji osim toga što goje, nisu zapravo ni zdravi.

Unos vitamina C, koji je sadržan u limunu, mandarinama, pomorandzama, paprici i kiselom kupusu, pospešiće sagorevanje masti u vašem organizmu i pospešiće proces mršavljenja.
Kuvana jaja, umesto prženih, barena i pečena hrana, umesto pržene i upotreba ulja umesto masti u ishrani, izbor mlečnih proizvoda sa niskim procentom mlečnih masti, takođe će pospešiti proces vašeg mršavljenja.
Da bi ste mršavili, obratite pažnju i na dovoljnu količinu tečnosti koju je potrebno da unesete tokom dana. Tečnost će vas osloboditi soli i toksina u organizmu i osim što će pospešiti mršavljenje, učiniće i da budete zdraviji. Pijte tečnosti koje nisu gazirane i koje ne sadrže visok nivo šećera ili veštačkih zaslađivača. Pijte vodu, čajeve i prirodno ceđene sokove od svežeg voća.
Izbegavajte masnu hranu, začinjenu, brzu i slatku hranu, koja je prvi neprijatelj na putu ka gubitku vaših kilograma.
Ovakvog režima ishrane pridržavajte se uporno i bez odustajanja, do trenutka postizanja rezultata odnosno gubitka kilograma, i kasnije kako bi ste željenu kilažu i sačuvali.

Uz ovakav vid ishrane uključite redovnu i svakodnevnu fizičku aktivnost i gubitak kilograma zasigurno neće izostati.

Izvor

недеља, 15. фебруар 2015.

Vežba koja topi salo sa stomaka, zateže zadnjicu, noge, ramena i ruke!

Neće biti preko noći, ozbiljni rezultati se vide nakon mesec dana, a bitna je istrajnost i upornost. Evo kako treba da vežbate...
Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock
Riječ je o vrsti izdržaja u položaju za sklek koji dubinski tretira i upreže mišiće.
Ovom vežbom možete da otopiti "šlauf" oko stomaka, učvrstiti mišiće trupa, ali jednako tako uticati na zadnjicu, noge, ramena i ruke. Sve u jednoj vežbi! Sve u jednoj vežbi!

Počnite u standardnoj poziciji daske - kao da izvodite sklek. Oslonite se na podlaktice, ispružite noge i oslonite se na nožne prste. Gornji deo tela mora da predstavlja ravnu liniju i pazite da vam kukovi i zadnjica ne propadnu ili, pak, ne odu previsoko u vazduh. Stegnite sve mišiće i tako kontrolišite svoj izdržaj.

Naizgled je reč o jednostavnoj vežbi, ali nakon svega nekoliko sekundi, osetićete koliko ste se prevarili ako ste to pomislili.
Donosimo vam raspored izazova daske. Svakog dana odvojite malo vremena i nakon mesec dana se divite svojoj novoj liniji! 
1. dan – 20 sekundi
2. dan – 20 sekundi
3. dan – 30 sekundi
4. dan – 30 sekundi
5. dan – 40 sekundi
6. dan – pauza
7. dan – 45 sekundi
8. dan – 45 sekundi
9. dan – 60 sekundi
10. dan – 60 sekundi
11. dan – 60 sekundi
12. dan – 90 sekundi
13. dan – pauza
14. dan – 90 sekundi
15. dan – 90 sekundi
16. dan – 120 sekundi
17. dan – 120 sekundi
18. dan – 150 sekundi
19. dan – pauza
20. dan – 150 sekundi
21. dan – 150 sekundi
22. dan – 180 sekundi
23. dan – 180 sekundi
24. dan – 210 sekundi
25. dan – pauza
26. dan – 210 sekundi
27. dan – 240 sekundi
28. dan – izdržaj do otkazivanja

понедељак, 09. фебруар 2015.

ZAŠTO JE HLADNOĆA POVREMENO KORISNA?

1 . Hladnoća pomaže da izgubite na težini
Drhtanje ( prisilne kontrakcije skeletnih mišića ), koje nastaje kada vam je hladno, je zaštitni mehanizam, koji proizvodi dodatnu toplotu za  rad vitalnih organa ( mozga, srca, jetre ) .
Toplota koja se proizvodi tokom podrhtavanja stvara se sagorevanjem masnoća u organizmu. Dakle, dok ste izloženi hladnoći, možete izgubiti na težini.
2 . Hladnoća sprečava zastoje limfe
Hladnoća uzrokuje refleksno grčenje mišića i na taj način podstiče kretanje limfe kroz organizam. To je vrlo važno, jer zastoji limfe doprinose nakupljanju toksina i kancerogenih materija, a njeno aktivno strujanje – popravlja imunitet.
3. Hladnoća potpomaže  brzo trežnjenje
Prema naučnim istraživanjima ,koncentracija alkohola u krvi na hladnoći smanjuje se za 0,2 do 0,3 ppm na sat brže, nego kada se osoba pod dejstvom alkohola nalazi u toploj prostoriji. Činjenica je da hladnoća pojačava protok krvi kroz jetru, pa se  alkohol brže razgradjuje.Osim toga, organizam koristi energiju iz alkohola za zagrevanje.


Maliseva
Dr. Jeljena Mališeva
doktor medicinskih nauka

Izvor

Desetominutna drhtavica „sagoreva isti broj kalorija kao i jedan sat vežbanja“

Drhtanje zbog hladnoće može biti podjednako efektivno za gubljenje kilograma kao i vežbanje, tvrdi novo istraživanje. I prilikom drhtanja i prilikom vežbanja proizvode se hormoni koji stimulišu stvaranje „braon masti“, koja je dobra za sagorevanje kalorija, otkrili su istraživači.
 
I drhtanje i vežbanje podstiču proizvodnju istih hormona koji stimulišu stvaranje braon masti, koja sagoreva kalorije
 
Ranije se mislilo da „braon mast“ postoji samo kod beba, ali su naučnici otkrili da je poseduju i odrasli, a oni koji je imaju više mršaviji su.
 
Dok „loša“ bela mast skladišti energiju, braon mast je sagoreva. Oko 50 grama braon masti može da sagori 300 kalorija dnevno, iliti istu količinu koju 50 grama bele masti skladišti.
 
Prilikom ovog australijskog istraživanja volonteri su izlagani hladnoći sve dok ne bi počeli da se tresu.
 
- Identifikovali smo dva hormona koja su stimulisana hladnoćom – FNDC5 i FGF21. Njih su oslobađali mišići prilikom drhtavice, kao i braon mast. Ovi hormoni su podstakli sagorevanje masti od strane braon masti, prilikom kojeg su masne ćelije počele da emituju toplotu – kaže doktor Pol Li sa sidnejskog Garvan instituta za medicinska istraživanja.
 
Volonteri su tokom studije sat vremena vozili biciklo i pokazalo se da je to delotvorno isto koliko i 10 do 15 minuta drhtanja
Otkriveno je da otprilike 10 do 15 minuta drhtanja podstiče rast hormona FNDC5 do istog nivoa kao i jedan sat vežbanja.
 
U laboratoriji su hormoni FNDC5 i FGF21 zajedno transformisali belu masne ćelije u braon masne ćelije u periodu od 6 dana.
 
- Interesovanje za braon mast poraslo je poslednjih godina, jer njena sposobnost za sagorevanje masti u sebi krije potencijal za lečenje gojaznosti i dijabetesa. Transformacija bele masti u braon mast mogla bi da zaštiti životinje od dijabetesa i gojaznosti. Nivo glukoze je manji kod ljudi koji imaju više braon masti – kaže doktor Li.
 
Za studiju su volonteri koji su se tresli na hladnoći pitani da voze biciklo sat vremena. Umerena aktivnost obezbedila je isti nivo dva pomenuta hormona kao i 10 do 15 minuta drhtanja.
 
 
- Sa medicinske tačke gledišta, hormoni FNDC5 i FGF21 predstavljaju hormone koji se stimulišu hladnoćom, što ranije nije bilo poznato i što od sada može pomoći u budućem lečenju gojaznosti, jer se pomoću njih može aktivirati braon mast – rekao je doktor Li. 

Izvor

недеља, 08. фебруар 2015.

Tango je tužna misao koja se pleše

Tango je tužna misao koja se pleše  

Nema grešaka u tangu. Ne kao u životu. On je jednostavan, to je ono što čini  tango tako velikim – rekao je Al Paćino u filmu “Miris žene”.
Tango je strast, sreća, tuga, zavođenje, tajna. To je ples koji obuhvata čitav spektar emocija, od bola do ekstaze.
Na pomen tanga najverovatnije pomislite na visoko društvo, čini se da su koraci ovog plesa precizno određeni, da odišu elegancijom pokreta, ali tango je ples improvizacije nastao među običnim, siromašnim ljudima.
Tango je tužna misao koja se pleše, rekao je Enrique Santos Discépolo, argentinski kompozitor i dramski pisac.  Osnovni korak tanga je korak u sebi, počinje kao lagana šetnja a onda zavisi od mašte plesača i njegovog “dijaloga” sa muzikom.
Krajem 19. veka, ka Argentini, obećanoj zemlji, “Zemlji od srebra” slivale su se reke emigranata iz Italije, Francuske, Mađarske i mnogih drugih zemalja. Svi oni bili su puni nade i očekivanja da će u ovoj dalekoj zemlji pronaći svoju sreću.
Ali tamo, uprkos tome što je bilo posla, odjednom je bilo i puno radne snage, a plate su bile prilično loše. Emigrantima su se odjednom pridružili i oslobođeni robovi i svi oni živeli su zajedno u siromašnim naseljima, stvarajući tako jedinstvenu mešavinu etničkih i kulturnih tradicija. Kao i svi siromašni ljudi, zabavljali su se pevajući o svojim tugama, radostima, čežnjama, nostalgiji, usamljenosti. Pesma je bila uteha. A tamo gde se peva, spontano dolazi do plesa i tako je rođen tango.


Foto: tangobohemia.com  

Ne postoje pisani tragovi o poreklu imena ovog plesa, pretpostavlja se da je ime dobio po jednoj vrsti udaraljki koju su koristili pripadnici afričkih naroda. Prvi instrumenti koji su pratili tango bili su harmonika i gitara.
Iako je ples improvizacije, tango ima jedno pravilo – muškarac vodi, žena prati.
Suština plesa je da jedno drugom istraže i dotaknu najdublja osećanja, probude emocije i strast. Oni ne plešu za publiku, tango je intiman ples i koliko god ljudi da posmatra par koji pleše, oni za njih ne postoje.
Tek kasnije, kako je tango počeo da se širi svetom u plesne škole su uvedeni precizni koraci.
U Evropu, tango je prvo stigao u Pariz, vedar i otvoren grad, grad mode i glamura gde je ples uvek imao važno mesto. Odatle je počeo da se širi Evropom. Tridesete i četrdesete godine prošlog veka smatraju se zlatnim dobom tanga.

Zbog toga što veoma često ima veze sa čulnim, tango je bio zabranjivan i optuživan da ima više veze sa erotskim nego sa plesom.
Američki teolog Kembel Morgan govorio je da je tango potvrda Darvinove teorije, odnosno povratak čoveka na nivo majmuna. U isto vreme, u Evropi su sugerisali da hrišćani ne treba da plešu tango, da je ovaj ples ubica porodičnog i društvenog života. Gde god je neko zaplesao tango, imao je problema, ovaj ples se po mišljenju mnogih smatrao nepristojnim.
I dok su ga mnogi osuđivali, Lav Tolstoj je tango video kao himnu anti-kapitalizma jer osobađa potisnute emocije nižih klasa.
Zanimljivo, iako je postao popularan kao ples emocija i strasti, bio čak veoma popularan i u argentinskim bordelima, tango su, kada je nastao igrali samo muškarci. Bilo je to mačo nadmetanje – dva muškarca koja telima prkose jedan drugom a sve u cilju da zavedu ženu.



Izvor

уторак, 03. фебруар 2015.

SVAKODNEVNA MAGIJA

by LoonaLoo
Prolete januar. Znala sam da će brzo proći, ali ovo je zaista bilo dok si rekao „keks“. Bogami, sad još kad krenu mimoze, pa FEST, do struka ćemo biti u martu. Jel vi znate kako da se uspori vreme? Kako da se gušta? Ono kao kada sam bila mala, pa čas fizike, tih 45 minuta trajalo je kao 7 (i slovima sedam) godina na Tibetu. Tako bih da se uspore pojedini momenti, onako kao da ih je snimala kamera Super 8 na pomalo oštećenoj filmskoj traci. Želim da vratimo umeće da osetimo trenutak i u njemu uživamo svim čulima. Ima ona dobra došao sam na 5 minuta na Fejs, tri sata kasnije.. Da, sve nam ovo jede i ubrzava vreme. Ali, znate, ima dan u nedelji kad sve poisključujem i vreme teče analogno, ali taj dan podjednako brzo prođe. Uprkos tome što čak dopustim sebi da mi bude baš dosadno. Dakle, nije samo komp taj koji ubrzava protok vremena. Možda naučnici imaju nekakve teorije, sad se i ovako sve dovodi u pitanje, očekuju nas nove teze. Era Vodolije. Valja biti skeptičan. Ali, na stranu te velike teme, jedan od praktičnih trikova kako da se uspori dan je dugo tuširanje u dobro zagrejanom kupatilu. I sapun od jasmina. Oduvek sam volela slatkaste parfeme. Moja mama voli one providne na plavo što idu, što mirišu na čisto. Žena se sablažnjavala od kad sam krenula sama da biram mirise. A onda sam se osvestila i shvatila da svi moji parfemi imaju nešto zajedničko, a to je jasmin. I bacim se na traganje za najboljim esencijalnim uljima jasmina. Sveća, par kapi jasmina u toplu vodu i miriše sprat. Onda sam putovala Egiptom, pre Arapskog proleća, tri nedelje sam ga obilazila skoro pa peške. Imala sam svoju „orijent“ avanturu. I tamo gde god bih došla darovali bi mi ogrlice od svežeg jasmina. Mislim da tako lepo kao jasmin miriše ljubav i tako si nasmejan kada se zaljubiš, a možeš da se zaljubiš u onog koji ti bude rekao „Imamo vremena.“ Ako ti to neko kaže, obrati pažnju na njega. Taj je ili lud ili tvoj. Pa, srećno vam guštanje. Uživajte u magiji svakodnevice. Ima života posle rođenja. Nismo tu samo da bi plaćali račune.
p.s Ovo je pesma koja može da produži ovaj devojački trenutak. Preporučujem ga svako jutro ili pred spavanje. Pustiti glasno. Pevati na sav glas. Bebi Dol se savršeno slaže sa jasminom. Ona zna šta je magija momenta.